דלקת בשד- כיצד מונעים

דלקת בשד- כיצד מונעים

מניעת דלקות בשד:

הרעיון המרכזי הוא ניהול אפקטיבי של הנקה והמנעות מגודש. ניתן להשיג זאת ע"י טכניקת הנקה נכונה (חיבור נכון של התינוק לשד שמאפשר יניקה יעילה), המנעות מהנקה ע"פ לוח זמנים מתוכנן ו"משיכת זמן" בין ההנקות, תשומת לב לפינוי לא יעיל וסחיטה ידנית או שאיבה במקרה הצורך.

נוסף לכך יש להמנע מללבוש חזיות עם ברזלים או חזיות לוחצות שעלולות להפעיל לחץ על צינריות חלב ולפגוע בזרימה.

אם את מזהה איזור עם סימנים של גודש או סתימה של חלב (מעין גוש כואב) תתחילי את הטיפול השמרני. אם אין שיפור תוך 24 שעות- תפני לרופא משפחה על מנת לקבל מרשם לאנטיביוטיקה.

נוסף לניהול אפקטיבי של הנקה חשוב שהאם, הצוות הרפואי וכל מי שמטפל בתינוק ישימו לב לשמירה על כללי ההגינה ויקפיד על שטיפת ידיים למניעת זיהום בחיידק S.aerius. כמו כן חשוב לעשות סטרליזציה לחלקים של משאבת חלב, שבאים במגע עם חלב, היות והמשאבה עלולה להוות את מקור הזיהום.

 

כפי שציינתי, אישה שחוותה דלקת בשד היא בסיכון לדלקות נוספות. ד"ר ג'ק ניומן, שהינו רופא ילדים בעל קליניקת הנקה עם שם עולמי בקנדה, ממליץ ליטול תוסף בשם לציטין למניעת סתימות חוזרות בצינוריות חלב. עוד על לציטין למניעה ניתן לקרוא באתר של ד"ר ג'ק ניומן http://www.breastfeedinginc.ca/content.php?pagename=doc-BD-M.

מסטיטיס הינה בעיה נפוצה בתקופת ההנקה, זיהוי מוקדם וטיפול נכון בדלקת יביאו לריפוי ושימור ההנקה וימנעו סיבוכים ואתגרים מיותרים.

עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.