האויב הכי גדול של אמהות טריות הוא דירות שכורות

האויב הכי גדול של אמהות טריות הוא דירות שכורות

 

"האויב הכי גדול של אמהות טריות הוא דירות שכורות"  המשפט הזה נאמר לי רגע לפני הלידה. חשבתי שהוא נשמע טוב, אבל לא באמת הבנתי את המשמעות שלו. חצי שנה אחר כך הוא שינה לי את החיים.

בגיל 36 ילדתי את בתי הבכורה אידי. כמו אצלכן, בהתחלה בן הזוג שלי לקח חופש מהעבודה, אמא שלי עברה לגור בסלון,  משפחה,  חברים, מתנות וסירים לא הפסיקו לזרום אלינו הביתה. אבל אחרי כמה זמן החברה והפינוקים הצטמצמו ואז עוד קצת. פתאום כולם חזרו לחיים שלהם, ואני הייתי צריכה להמציא את החיים החדשים שלי בתור אמא. ברגע הזה המשפט על הדירות השכורות חזר להדהד, והבנתי שהגיע הזמן לצאת מהדירה השכורה שלי.

שדרות רוטשילד התגלו כשילוב של עגלות, אמהות וקקה של כלבים. אומרים שהיה בייבי בום אחרי צוק איתן, אין לי מושג אבל בזמן שחלפתי על פניהן בשדרה,  מגניבה לעיתים חיוך של שותפות גורל, שאלתי את עצמי –האם גורלה של האמא העירונית, זאת שבדרך כלל לא גרה ליד אמא שלה, הוא בהכרח גם להיות קצת בודדה? ואולי גם קצת עצובה?

אנחנו מוכנות לעשות הכל בשביל תינוק בריא ומאושר. משקיעות שעות בחיפוש בגוגל שילובים הזויים כמו תינוק+ צינון+ בצל, רושמות אותם לחוג מסג', התפתחות, ריתמיקה ובייבי יוגה, מצטיידות ביועצת שינה, הנקה , אלוהים, יש גם יועצת מנשא. קונות טטרות מכותנה אורגנית ונשכנים שעולים מאה דולר. לפעמים בתוך רכבת ההרים הזאת אנחנו שוכחות את הגורם שהכי משפיע על הבריאות והשמחה של התינוקת שלך- וזה- את. כי כמה שמח יכול להיות תינוק שאמא שלו לא שמחה?

עם המחשבה הזאת הקמתי את קבוצת האמהות הראשונה שלי. עשר אמהות תל אביבות, אינטלגנטיות, קרייריסטיות, שיקיות שהבינו שפתאום יש להן צורך להכניס אמהות טריות למעגל החברות שלהן. כל שבוע חלקנו את מה שעובר עלינו, הרבה צחוקים וגם מצוקות שלא לדבר על חרדות שגם הם תמיד חלק מהסיפור. אבל היינו ביחד. וזה עזר. מאוד. יש כל כך הרבה שאלות, חוסר ביטחון וגם קצת שעמום בתקופה הזאת של חופשת הלידה והשנה הראשונה. מגיע לך עזרה. מגיע לך לא להיות לבד. מגיע לך תמיכה ושיתוף והכלה. ואם אין לך את זה באופן טבעי מסביבך, תתאמצי ותצטרפי או תייצרי לך מעגל כזה. זה ישנה לך את היום, את חופשת הלידה, את ההסתכלות שלך על נשיות ואמהות.

עכשיו, כשאני הולכת בשדרה ורואה אמא עם עגלה לבדה, לפעמים אני פותחת איתה בשיחה, מי יודע אולי גם היא בורחת מדירה שכורה.

מאיה גור מלווה קבוצות אמהות בתל אביב

Picture of עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.