האכלה קצובה מבקבוק

האכלה קצובה מבקבוק

כשאר מציגים בקבוק לתינוק יונק חשוב לתת לו את הבקבוק באופן התומך בהנקה.

ביניקה מהשד התינוק שולט בקצב זרימת החלב לפיו , היניקה מהשד אינה רציפה , התינוק יודע מתי ואיך לינוק יניקה עמוקה ותזונתית בה יש מעבר חלב ויניקות קטנות ושטחיות במטרתן עיכול והרגעה.

בתחילת היניקה התינוק יונק מהשד כחצי דקה עד דקה וחצי בלי להרגיש בכלל זרם של חלב, זה הזמן שלוקח בערך לרפלקס שחרור החלב לעבוד ולכווץ את הנאדיות על ידי שחרור ההורמון אוקסיטוצין, כלומר קודם התינוק יונק ורק אחרי יניקה רציפה הוא ירגיש חלב בפיו.

כאשר התינוק מקבל בקבוק, החורים בפטמה בדרך כלל גדולים והחלב נוזל ממנו בקלות, כאשר ניתן לתינוק בקבוק חשוב להקפיד שכמו בהנקה, קודם ירגיש את הפטמה בפה וימצוץ ורק אז ירגיש את זרם החלב מגיע. אכילה מבקבוק קלה יותר לתינוק ודורשת פחות מאמץ ותגמול מהיר יותר , חשוב שמי שממונה על ניתנת הבקבוק יבין את עקרון האכלה קצטובה ויקפיד עליה כדי לא ליצר אצלו בלבול בתפיסה של איך נראית האכלה ומה נדרש מהתינוק במהלכה.

כללים להאכלה מבקבוק

  1. להחזיק את התינוק יחסית זקוף, הבקבוק בזוית של 90 מעלות לפיו. כך שעל מנת לקבל חלב התינוק יצטרך לינוק את הפטמה והחלב לא סתם יזרום לתוך פיו ללא מאמץ.
  2. לתת לתינוק למצוץ את פטמת הבקבוק על "ריק" ורק אחרי חצי דקה בערך לאפשר לו להעביר חלב.
  3. לעשות הפסקות יזומות , כשם שבהנקה החלב לא זורם כל הזמן באופן רציף ובזרם קבוע כך נדמה את ההאכלה מבקבוק. נעשה הפסקות כדי לאפשר לתינוק לשמור על הקצב אליו הוא רגיל.
  4. אכילה מבקבוק אמורה לקחת בערך אותה מסגרת זמן כמו הנקה. לתינוק ממש כמו אצלנו יש מנגנון שובע שעובד במהלך ההאכלה ותריך לאפשר לו לעבוד ולהכנס לפעולה בזמן הנכון ולא לגרום לתינוק לאכול יותר ממה שהוא צריך בפרק זמן קצר.

יועצות הנקה קוראות לזה – לתת בקבוק בכבוד

 


עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.