עודף חלב אם וטפטוף בזמן הנקה- איך ממקסמים את זה

עודף חלב וטפטוף חלב אם בזמן ההנקה נשמע כמו הדבר הכי טוב שנוכל לאחל לעצמנו. יש ברכה כזו שמברכים נשים לקראת לידה- "לידה קלה ושפע חלב". על פניו נשמעת כמו ברכה נעימה וחשובה. אז לידה קלה הלוואי על כולנו בנוגע לשפע חלב, לא תאמינו אבל יש נשים שכמויות החלב הגדולות שיש להן יכולות להפוך ממש למטרד.

אז אם אתן מאלה שמניקות מצד אחד ומצד שני השד מפטפף ללא הפסקה, כאלה שכל הנקה מדמיינות שעוד שני תינוקות יכולים לשבוע מכל מה שמתבזבז בטיפטוף מהצד השני ומחליפות רפידות בטירוף… יש מצב שיעודד אתכן לדעת שאתן לא לבד. נשים שלא חוו טיפטוף מעולם יחשבו שמדובר בצרות של עשירים אבל אם זה תופס אותך לא מוכנה זה יכול להיות מאוד לא נעים.

מסתבר שעודף חלב היא עניין שמעסיק לא מעט נשים ברחבי העולם, מה שהיה נהוג לעשות בעבר זה לשים חיתול טטרה שזה בזבוז חלב אטומי, או לחילופין להחזיק בקבוק ביד השניה מתחת לשד כדי שהחלב יטפטף לתוכו וכך אפשר להשתמש בו להאכלה במידת הצורך.

מסתבר משהו ממש גאון הגדיל ראש וייצר אביזר סופר יעיל ונח. זו מן כוסית עם פיה הדומה לחצוצרה של משאבה שנצמדת לשד בוואקום ובצורה חצי אקטיבית משחררת חלב מהשד. כלומר, זה שילוב של חלב מטפטף וחלב שמשתחרר מהשד גם כתגובה לגירוי וגם לוואקום שנוצר.

לא מעט נשים מספרות שזה שינה להן את החוויה ואפילו סוגר להן את הפינה של השאיבה ללא התעסקות מיותרת. במקום לייצר זמן יעודי לשאיבה הן מניקות מצד אחד ואוספות מהצד השני חלב טרי. הכוסית מגיעה עם מכסה יעודי ובתום ההנקה או לחילופין האיסוף ניתן פשוט לסגור עם המכסה, לשמור את החלב ולהשתמש בו במידת הצורך. כאשר מאחסנים חלב אם חשוב להקפיד על כללי טיפול ואחסון חלב אם שאוב.

אז פעם הבאה שמשהי מאחלת לכן "שפע חלב "תוודאו שמתנת הלידה ממנה כוללת את הכוסית ואם תרצו ללכת לקראתה פשוט לחצו כאן ויהיה לכן לינק לשליחה.

Picture of עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.