קרניו סקראל- גם תינוקות צריכים איזון

קרניו סקראל

אילו סימנים מעידים על כך שהתינוק צריך טיפול קרניו סקראל?

טראומה או סטרס של האם במהלך ההיריון

לידה קשה: ניתוח קיסרי, ואקום, מלקחיים, לידה מעוכבת ולידה קצרה

בעיות הנקה: העדפה של שד אחד, מציצה לא נכונה, כאבים בהנקה

בעיות עיכול: גזים, ריפלוקס, קושי ביציאות

חוסר סימטריה בגולגולת

קושי בהרמת הראש והחזקתו

טורטיקוליס- הטיית הראש הצידה. הפניית הראש לצד אחד בלבד

היפו/היפר טונוס של השרירים

חולשה של חגורת הכתפיים

חוסר שקט ובעיות שינה

רגישויות למגע ורגישויות כלליות כמו רעש, מים, חומרים מסוימים

דלקות אוזניים

מערכת חיסון חלשה

עיכוב בהתפתחות

 

כיצד מתחיל הסיפור?

כאשר אני שואלת אנשים בוגרים בקליניקה, מתי התחילה הבעיה שממנה הם סובלים, הם בדרך כלל משייכים אותה לילדות.."מאז שאני זוכר את עצמי".

ואכן בעיות גופניות רבות של מבוגרים התחילו עוד כשהיו ילדים.

ילדים?

מה דעתכם על תינוקות?

ומה אם נלך אחורה בציר הזמן עד למנח עוברי וללידה עצמה?

אכן, בעיות רבות מתחילות כבר בתחילת הדרך. הסימנים לגירוי במערכת העצבים שיכול להשפיע על חייו של הילד והבוגר רבים וכוללים כל סטרס ומצוקה שנגרמת למערכת העדינה כל כך בתהליך ההיריון והלידה. הסימפטומים שמופיעים בחודשי החיים הראשונים מצביעים על חוסר איזון במערכת השלד והשרירים ומערכת העצבים.

אמא, שימי לב!

לידות מורכבות כמו וואקום, מלקחיים וניתוח קיסרי או לידה מזורזת עשויות להשפיע על בריאות הרך הנולד. מנח לא נכון ברחם ולידות מורכבות גורמות לחוסר איזון בין עצמות הגולגולת, החוליות והאגן שמפריע לזרימה התקינה של הנוזל הבין שדרתי. כיון שמדובר בתזוזות מאוד קטנות ובשל עדינות המערכת הקרניו סקראלית של התינוק,לא תמיד ניתן  לאתר בעיות אלה בבדיקה רפואית רגילה.

בעיות הנקה, חוסר שקט, קשיי עיכול, העדפות צד, כל אותם סימנים מצביעים בבירור על חסימה במערכת שמפקחת על שאר המערכות- מערכת העצבים. כעת צריך רק למצוא אותן, את החסימות, לשחרר בעדינות ולאפשר לגוף ללבלב.

כדאי להורים להתעורר מוקדם

קל יותר להשקיע במניעה מאשר לתקן בעיות שהוזנחו

למדיניות ה"נחכה ונראה" מחיר מאוד יקר מאוחר יותר

אז מה עושים?

כל תינוק צריך להיבדק לאחר הלידה

המקצועות שמתמחים באיתור בעזרת מגע של בריאות מערכת העצבים, השלד והשרירים הם הכירופרקטיקה והאוסטיאופתיה. בדיקה רפואית רגילה איננה יכולה לאתר את החסימות המזעריות במערכת. כך שאם הרופא בדק את התינוק ואמר שהכול בסדר, הכוונה היא שאין בעיות גדולות, אין מחלות, שום דבר לא שבור. הכל בסדר, כלומר, אין שום דבר שהרופא מאבחן כבעיה. בבדיקה כירופרקטית-אוסטיאופתית מגלים גם חסימות מאוד קטנות. דמו זאת לקוץ קטן שתקוע בעור. עדיף לשלוף אותו לפני שהגוף מקים סביבו חומות בצורות.

בדיקה כירופרקטית-אוסטיאופתית מיד לאחר הלידה יכולה לחסוך סבל רב מאוחר יותר!

בואו ואגלה לכם סוד שאף אחד אחר לא יודע:

אופיו של הילד שלכם מתעצב בהתאם לחוויות הינקות והילדות שלו

ילד שסובל ממתח באזור הצוואר וחגורת הכתפיים שלו חלשה יכול להיחשב כסגור

ילד שנופל רבות עקב שיבוש בפעילות העצבית ימנע מפעילות גופנית ויסבול מיחס לקוי מצד החברים

ילד חולה עשוי לאבד את הביטחון העצמי ביכולות שלו

חשוב מאוד לתת לתינוקות ולילדים את הטיפול הטוב ביותר בשנת חייהם הראשונה כדי לוודא שהם מתפתחים ומלבלבים. כמו שיח בגינה, שחרור מחסימות במערכות הגוף השונות יעזור לילד שלך להתפתח ולצמוח כגוף עצמאי וחזק שיכול לעמוד בכל מזג אויר.

קרניו סקראל- להרפות, לשחרר, לאפשר

מהי תרפיית קרניו סקראל

אבות הטיפול  בשיטת הטיפול קרניו סקראל, היו האוסטיאופת ד"ר ויליאם סאתרלנד והכירופרקטור ד"ר מייג'ור דה ג'ארנט שגילו את חשיבות איזון הגוף ומערכת העצבים בעזרת מגע באזור האגן והגולגולת. ד"ר אפלדג'ר פיתח את התורה והפיץ אותה ברחבי העולם. במכון אפלדג'ר בפלורידה מטפלים במגוון רב של בעיות בכל הגילאים ועוסקים במחקרים שמאשרים את ייחודה ויכולת הריפוי של השיטה. מטרת הטיפול היא לשפר את תפקוד הגוף ולשחרר חסימות שיכולות לפגוע בבריאות ולגרום לכאבים ולבעיות אחרות שקשורות במערכת העצבים.

בטיפול בקרניו סקראל ניתן להתחיל מיד אחרי הלידה. גם כשהתינוק בן מספר ימים. הטיפול עדין מאוד והלחץ המופעל הוא כמו הלחץ שבעזרתו בודקים בשלות של עגבנייה.  בטיפול מסירים חסימות, משפרים את הזרימה העצבית ועוזרים למנוע בעיות חמורות יותר בעתיד.

הטיפול בשיטת קרניו סקרל ממוקד בויסות ואיזון מערכת העצבים המרכזית במקומות שונים בגוף, עם דגש על הקרניום (הגולגולת) והסקראם (עצם העצה באגן) באמצעות מגע מדויק, עדין וקשוב ביותר. המגע מאוד נעים ומרגיע. הטיפול מאוד יעיל והשפעתו ניכרת תוך זמן קצר. ככל שהתינוק צעיר יותר והבעיות עדין לא התקבעו, קל יותר לטפל ולאזן את הגוף. תכיפות הטיפולים ומהלכם נקבעים בהתאם למצבו את התינוק.

נשמח ליעץ, לענות על שאלות ולעזור לילד שלך להיות בריא, באופן טבעי כמובן.

Picture of עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.