התינוק הזה שלך

התינוק הזה שלך

נכון שרב הנשים יולדות בבית החולים ושם יש תינוקיות שנתפסות כחלק בלתי נפרד מ"השירותים" שמגיעים לנו מבית החולים ותמיד נדמה שזה הנחלה האחרונה של השקט לפני שלוקחים את התינוק הביתה ואולי כדאי לנצל את הקיום שלה כמה שיותר לפני שנצטרך להתעורר לחיים האמיתיים אבל חשוב לזכור- שהתינוק הזה הוא שלכם והוא מכיר אתכם, התינוקיה מבחינתו זה שדה זר ולא מוכר, הוא מכיר רק אתכם את הריח הקול הדופק וכל נוף אחר מכניס אותו למצב של סטרס מיותר. הבונדינג עם התינוק ואי ההפרדה של התינוק מהאם חשובים מאוד וכן יפחיתו בעיות עתידיות אפשריות בהנקה.

אחרי הלידה זכותכן המלאה לבקש שהתינוק ישאר אתכם כל הזמן, אף אחד לא יכול לחייב אכן לקחת אותו , במידה ואין צורך בבדיקות קריטיות והתינוק נולד בשבוע הריון תקין במשקל תקין וכל הנתונים מאשרים כי הוא תינוק בריא אין שום סיבה שהוא לא יהיה צמוד לאמא שלו.

ניתן לבקש מצוות התינוקיה לקרוא לכן להגיע אליהן עם התינוק במידה ויש צורך בבדיקות שונות או לכל ברור אחר. אם אכן נקראתם להגיע רצוי וכדאי שתהיו  לידו במהלך הבדיקות והשהות שם.

בטבע הגורים נמצאים עם האמא מרגע הלידה ועד ליציאה לעצמאות, שום חיה לא תתין את גורים שלה למשמר אצל משהו אחר, יתרה על כך  יש חיות שינטשו את הגור שלהם לאחר שמתברר להם שמשהו זר נגע בהם.

אמא שמגיעה עם ילד גדול לבית חולים, לעולם לא תתן לאף אחד לקחת אותו ממנה ובטח לא תאפשר שהוא ישן במקום דמוי תינוקיה.

 

האחיות בתינוקיה מקסימות ומקצועיות, אבל אין סיכוי שארבע אחיות יצליחו להשתלט על שלושים תינוקות גם אם הן הכי מקצועיות שיש. תינוקיה זה מקום לתינוקות שהאמהות שלהם מאיזו שהיא סיבה לא מסוגלות בשלב הזה לדאוג להם בצורה עצמאית. ואם רק תינוקות כאלו היו נמצאים שם , הם היו זוכים לקבל יחס ראוי ומכובד, אבל במצב כיום זה פשוט בלתי אפשרי.

 

 

Picture of עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.