טיסה עם תינוק

טיסה עם תינוק

טיסה עם תינוק יונק יכולה להיות מאתגרת כשמוסיפים גם את הלחץ של הנסיעה במטוס. בין אם את יוצאת לחופשה פעם ראשונה או לא, יש דרכים להפוך את ההנקה במטוסים לקלה ונוחה יותר עבורך ועבור התינוק שלך. ריכזתי לך כאן מספר טיפים (גם של דיילת אוויר) ונקודות כדי להקל עלייך את ההנקה בטיסה ובעיקר שתוכלי להתחיל את החופשה שלך כמו שצריך. אני מאחלת לך חופשה מהממת! 

תוכן עניינים

איך להתארגן לטיסה עם תינוק?

מדיניות חברת התעופה

לפני הזמנת הטיסה, בדקי את מדיניות חברת התעופה שלך בנוגע לטיסה עם תינוק יונק. לחלק מחברות התעופה יש הנחיות ספציפיות לאמהות מניקות, כמו למשל לאפשר להן לעלות מוקדם או לספק להן עריסה ומושב עם מרווח נוסף לרגליים. הכרת המדיניות של חברות התעופה מראש יכולה להפוך את הנסיעה שלך לחלקה ונוחה יותר.

בחלק מהמטוסים אין אופציות מספיק טובות, וחשוב להבין האם המדיניות של חברת התעופה חלה גם על דגם המטוס שבו תטוסי. הכי מבאס לגלות שיש לך זכאות לעריסה אבל במטוס שאת טסה אין בכלל אופציה להתקין עריסה.

האם צוות הטיסה יכול לסייע?

תמידה טוב לקבל חוות דעת על צוות הטיסה או ממי שכבר טסה ויכולה להעיד. כדי לעדכן את הצוות כשאת עולה לטיסה. רוב הצוותים מיומנים ואדיבים, הם יכולים לסייע מראש בחימום בקבוק שאוב,  להביא עוד כרבולית וכו'.

בחירת מושב

בעת בחירת המושב שלך, בדקי גם את מיקום השירותים של המטוס. בחירת מושב קרוב יותר לשירותים יכולה להקל על הגישה אליהם כאשר את צריך להחליף חיתול לתינוק או להשתמש בשירותים בעצמך. בנוסף, מושב מעבר נותן לך יותר מרחב תמרון בזמן הנקה. בדקי באתר חברת התעופה את מפת המטוס והמושבים, היום כל המידע הזה זמין בקלות (ברוב חברות התעופה).

איזה ציוד לקחת לטיסה עם תינוק

  • משטח החתלה
  • סטים החלפה לתינוק וגם לך. 
  • סט החתלה עם כל הציוד הנלווה
  • מוצצים
  • שקיות לפינוי אשפה עם סגירה

עלייה לטיסה עם תינוק יונק

עלייה למטוס

חברות תעופה רבות מציעות שירותי טרום עלייה למטוס. החל מטרקלינים, פינוקים ועדיפות לעלייה. יש שיעדיפו לעלות כמה שיותר מוקדם כדי להתמקם. בדקי את שירותי הטרום טיסה ונצלי את מה שיכול לספק לך חווית הנקה קלה ונוחה.

בגדים נוחים

לבשי בגדים נוחים המאפשרים גישה נוחה לשדיים. הימנע מבגדים עם חיבורים מסובכים או שכבות מרובות. חזיית הנקה וחלק עליון נוח שניתן להרים או לפתוח בקלות יהפכו את ההנקה לקלה ודיסקרטית יותר.

טיפים למהלך טיסה עם תינוק

המראה ונחיתה

השינוי בלחץ האוויר במהלך ההמראה והנחיתה עלול להיות לא נוח לתינוק. כמו של לא תמיד נוח עם הלחץ באוזניים, אז אותו הדבר לתינוק שלך. אבל יש פץרון. הנקה בזמנים אלו יכולה לעזור להקל על לחץ האוזן ולהרגיע אותו. בהכנה להנקה אנחנו גם לומדות את טריק האצבע המעולה. 

כיסוי הנקה

אם לא נוח לך להניק בפומבי זה טבעי לחלוטין. כיסוי הנקה הוא פתרון מצויין לאינטימיות וליצירת מעטפת שתתן לך את הפרטיות. עם כל הכבוד לנוסעים האחרים,  טיסה היא נסיעה משותפת ולא פרטית. אין לך שום סיבה לחשוש ממבטים זועפים או נוסעים חסרי סבלנות. אין שום בעייה שתניקי בהתאם לצורך ואל תרגישי לא נעים.

מנשא תינוקות 

אולי אחד הפריטים הכי חשובים ברשימת הציוד שלך לטיסה. זה יכול להציל את היום. גם יכיל להנקה במנשא, וגם אין שום בעייה לתת לבן או בת זוגך לתת להסתובב עם המנשא בזמן שאת תופסת תנומה.

חלב שאוב בטיסה

שימי לב להנחיות הבטיחות של חברת התעופה. בעיקרון לא אמורה להיות בעייה להעלות בקבוק חלב שאוב לטיסה אבל אם יש ספק אפשר לברר זאת בקצרה. שימי לב כמובן לזמני אחסון חלב אם

איך להתמודד עם שינויים בטיסות

דחיית טיסה

אין מה לעשות. טיסות יכולות לזוז ולהתעכב. מה שיכול להיות קשה במיוחד עבור אמהות מניקות. אם את מאמינה שיש אפשרות לכך, כדי להתכונן לכך. ארזי חיתולים נוספים, ושקלי להביא משאבת חלב ניידת למקרה שתצטרכי לשאוב בזמן ההמתנה לטיסה שלך.

הנקה בטיסות עם קונקשן

אם יש לך טיסה עם קונקשן שימי לב למיקום של השערים אל מול הזמן של הבורדינג. האם יש לך מספיק זמן להניק או לשאוב? יש לתכנן זאת כדי לדעת האם את צריכה להתארגן עם חלב שאוב במידה ולא יהיה לך זמן או אפילו מקום לשאוב לפני הטיסה הבאה.

קבלי כאן טיפים מושלמים לטיסה עם תינוקות יונקים עם דיילת אוויר.

Picture of עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.