מה זה בכלל הכנה להנקה?

מה זה בכלל הכנה להנקה?

הכנה להנקה. יש דבר כזה?

זמן ארוך כל כך את מתכוננת ללידה המיוחלת: היכן ללדת? מי ילווה אותי? לידה טבעית או שימוש במשככי כאבים? קורס הכנה ללידה? מפגש ועוד מפגש…

ואז זה קורה. תינוק חדש בחוץ. ומה עכשיו? מה עושים?

ברוב המקרים נותנים לכם קצת זמן להיות ביחד בחדר הלידה, קוראים לזה "בונדינג" – ואם זה מתאים ומצליח, אז יש גם הנקה בחדר לידה והכול טוב ויפה ושמח והקוקטיל ההורמונלי חוגג אצלך בגוף. איזה כיף.

עוברות כמה שעות. את כבר במחלקה. מתאוששת. מעכלת.

והנה מגיע האתגר הבא. אתגר שבעצם לא ממש נערכת אליו, כי מי עושה הכנה להנקה? עושים  הכנה ללידה, ואחר כך, אם צריך מתייעצים לגבי הנקה…

אז זהו, שזה לא לגמרי מדויק. וכן אפשר להתכונן על מנת להתמודד עם השאלות הכי נפוצות והכי רלוונטיות: אולי התינוק כבר צריך לאכול? יש לי חלב? איך אני יודעת אם זה מספיק לו? אווץ' זה נורא כואב! מה הוא עושה שם? צד אחד מספיק? אולי הוא בכלל לא רעב עדיין?

הוכח שהכנה להנקה מגבירה במידה ניכרת את סיכויי ההצלחה בהנקה.
בהכנה להנקה תוכלי לקבל את הכלים לשעות הראשונות שלך עם תינוקך, תוכלי להיות מוכנה ללילה הראשון שלכם ביחד ועוד יותר ערוכה לקראת הלילה השני…
בהכנה להנקה תקבלי סקירה של התרחישים הנפוצים ליומיים-שלושה הראשונים. לפעמים האתגר הוא החיבור עצמו של התינוק לשד, במקרים רבים התמונה רחבה יותר, ולכל מקרה קיימות דרכי התמודדות.

הקושי הנפוץ ביותר הוא קבלת עזרה בזמן הקריטי הזה. צוות האחיות בבית החולים לא תמיד מיומן ומוכשר בענייני הנקה ובעיקר לא פנוי לעזור לכל יולדת באופן אישי. התקנים ליועצת הנקה בבית חולים מקשים מאוד: יועצת אחת אמורה לתת מענה לשתי מחלקות… מובן שזו משימה בלתי אפשרית.

עוד יתרון להכנה להנקה, נוסף על המוכנות המעשית, הוא האפשרות להתייעץ עם אותה היועצת שהעבירה לך את מפגש ההכנה. גם התייעצות טלפונית ראשונית יכולה לעזור, מפני שאתן כבר מדברות "אותה השפה", ואת מבינה על מה היא מדברת.

לפעמים זה כל מה שצריכים. להיות מוכנים. ידע הוא כוח. גם בעולם ההנקה.

בהצלחה!

 

Picture of עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.