איך לצלם ילדים- מדריך קצר ויעיל.

אתם רגילים לצלם אותם מהרגע שנולדו, הם כל כך חמודים והם שלכם. אתם תמיד מוכנים עם המצלמה להנציח את הרגע המרגש, את הצעד הראשון, את החיוך.

רוצים להתחיל לעשות את זה כמו מקצוענים?? החדשות הטובות הן שלא חייבים מצלמה מקצועית, מבטיחה לכם שאם תיישמו כמה מההמלצות הבאות, תוכלו להתגאות בתמונות שתצלמו גם אם יצולמו בנייד שלכם.

זוויות הצילום- חשבו על זווית הצילום, צילום ילדים מגבוה מייצר מעט עיוות בפרספקטיבה. מומלץ לצלם מגובה העיניים של ילדכם, לכן אל תתעצלו ורדו לגובה שלהם. חשבו על צילומים גם מזוויות מיוחדות יותר, שחקו עם זה ונסו להיות יצירתיים.

 

חשבו על זוויות צילום שונות.

צילום תוך כדי פעולה– אל תביימו. אין צורך להפנות את תשומת ליבו של הילד לכך שאתם מצלמים אותו, וכמובן שאין צורך לבקש ממנו לחייך. היופי בצילום הוא להיות מסוגל לתפוס את הרגע, להעביר את החוויה האותנטית שמתרחשת. כדאי לייצר סיטואציה נעימה, חוויה של משחק, או עניין אחר שבו הילד או הילדה באמת שמחים. נסו לתפוס את הרגע ולייצר זיכרונות של רגעים אמתיים. צלמו תוך כדי פעולה.

הקפדה על תאורה- אור הוא החומר ממנו עשוי צילום. תאורה טובה, תייצר הבדל מהותי בין צילום טוב ובין צילום סתמי. וותרו על הפלאש והשתדלו להשתמש באור טבעי ורך. כלומר, צילום במקומות בהם אין אור ישיר, או קונטרסט גבוה של אור. מומלץ לצלם בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת שקיעה. זכרו שצילום נגד האור ייצר סילואט, כלומר צללית, נסו להשתמש בזה ככלי על מנת לייצר תמונות אמנותיות יותר. חפשו תאורה מעניינת, כלומר אור שנופל בצורה אחרת, כמו אור שבוקע דרך תריס, או צללים מיוחדים של וילון תחרה, או סתם קרן אור שחדרה לחדר. אל תפחדו ממשחקים של אור וצל. צילום: קרן בן ציון הקפדה על קומפוזיציה- על קומפוזיציה כמו על תאורה ניתן לכתוב מאמרים שלמים. אולם יש מספר אלמנטים שקל ליישם במהירות. שימו לב לגבולות הפריים. הסתכלו על כל מה שנמצא בתמונה ותבחרו מה מעניין יותר לשים עליו דגש. התייחסו לרקע, האם יש לכם אלמנטים שמפריעים מאחורי המצולם? אם כן, הזיזו אותם או שנו את גבולות הפריים כך שלא יפריעו לכם. חיתוך נכון- נסו לא לחתוך את המצולם במקומות כמו כפות הרגליים, הידיים, בקודקוד. מצד שני, נסו גם חיתוכים פחות שגרתיים על מנת לייצר עניין שונה. הסתכלו על כל האלמנטים שבתמונה ובחרו על מה לשים את הדגש. צבעוניות בפריים- צבעוניות בצילום היא בעלת משמעות גדולה. נסו שילובים שונים של צבעים משלימים, לדוגמא בגד אדום בסביבה ירוקה, ג'ינס כחול עם חולצה כתומה או צהובה. אם אתם מצלמים מספר ילדים הסתכלו על המכלול הצבעוני של הבגדים שלהם וחישבו האם זה מתאים? תנו כבוד לצבעים משלימים. צילום: קרן בן ציון אביזרים- אלמנטים מעניינים תמיד יכולים לשדרג את הצילום, אם זה שימוש בבלון צבעוני, בועות סבון או משחק פוטוגני במיוחד. שימו לב לדברים היפים שסביבכם ותזכרו את מה שלמדנו על שימוש בצבע. צילום בסביבה הטבעית- צילום מעצם מהותו משמר לנו זיכרונות. צלמו את הילדים במקומות האהובים עליהם, בבית ובחדר שלהם. צלמו בבית ובסביבתו וכך תשמרו לילדכם את זיכרונות הילדות שלהם.

והכי חשוב.. אל תתנו לתמונות להישאר רק במחשב. תנו לתמונות חיים. הדפיסו אותם, עצבו באלבום, ואל תשכחו גם לתת עותק לסבא וסבתא.. מוזמנים לקבל רעיונות והשראה באתר שלי: com.kbzphotography.www

Picture of עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת  IBCLC
עומר מלי הנגבי | יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

רוצה לתאם ייעוץ או לברר לגבי קורסים וסדנאות?
שלחי לי הודעה באינסטגרם או בוואטסאפ

קבלי את מדריך
 "המסע להנקה" חינם

מקבץ שיעורים מרוכזים במייל בלי חפירות מיותרות 

*מה עומד לקרות רגע אחרי הלידה * רשימת ציוד * מהם המפתחות המנטליים בהנקה * כיצד להימנע מציפיות לא ריאליות * איך להכין את הסביבה שלך לתמיכה מיטבית ועוד… + חוברת "100 שאלות ותשובות על הנקה"

אם במקרה נרשמת ולא קיבלת דיוור, יש לבדוק בתיקיית פרומושן או ספאם.